Ofte stilte spørsmål
Hva er Fråst?
Fråst er Isbilens nye navn, for nå fyller vi også bilene våre med masse digg mat – ikke bare is. Så gled deg til frosne måltider, snacks og desserter laget av de ferskeste råvarer som er å finne!
Hvorfor endrer dere på Isbilen?
Med Fråst kan vi levere bedre kvalitet, flere unike varer og en bedre service til alle de herlige, sultne kundene våre – hele året. Is er kjempegodt, men ingen kan leve av is alene. Derfor tilbyr vi nå et spennende utvalg matretter, desserter og snacks, i tillegg til isen du kjenner fra før.
Hvor leverer dere?
Vi leverer i hele Norge. Se når Fråst-bilen kommer til deg.
Hva er fordelen med å bestille hos Fråst?
Du kan lese om produktene på forhånd, og bestille dem i ro og mak.
Du kan velge mellom flere leveringsalternativer.
Du trenger ikke bekymre deg for is som smelter eller mat som tines på vei hjem fra butikken.
Våre produkter er laget med de ferskeste råvarene, og sjokkfryses 1-2 minutter etter de er laget. Slik vet du at den gode Fråst-kvaliteten er bevart helt hjem til fryseren din.
Hva skjer med all isen jeg liker?
De fleste favorittene finner du fortsatt i Fråst-bilene, og vi oppdaterer alltid sortimentet for å kunne tilby enda flere spennende istyper til deg. Men litt av plassen i bilene fylles nå opp av deilge matretter, desserter og snacks. Slik at du har enda mer å velge i!
Hvorfor registreres ikke bestillingen min?
For å bestille må du oppgi navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Hvis disse feltene ikke er fylt ut, er det ikke mulig å legge inn en bestilling. Husk også å krysse av for "Vilkår og betingelser" slik at bestillingen kan gjennomføres.
Hvordan betaler jeg?
Du kan velge om du vil betale med en gang, eller vente med å betale til du henter varene hos Fråst-bilen. Om du bestiller på nett, kan du betale med kort. Velger du å betale når du henter varene hos Fråst-bilen, kan du bruke kort eller betale kontant.
Er det trygt å betale med kort i Fråsts nettbutikk?
Fråst bruker en sikret SSL-forbindelse. Det betyr at all informasjonen er kryptert, slik at ingen uvedkommende får tilgang til den. Så ja. Det er helt trygt å bruke betale med kort på nettsiden vår.
Hvorfor kommer ikke adressen min opp?
Dette skyldes ofte at man skriver adressen på forskjellige måter (f.eks. 'Christian Paulsens Vei' eller 'Chr. Paulsens Vei').
Eventuelle spesifiseringer (som bokstav og etasje) skal skrives i samme felt som husnummeret. Vi oppdaterer rutene vår kontinuerlig, men det kan hende at adressen din ikke er tilgjengelig. Hvis systemet vårt ikke finner adressen din, kan du velge leveringsmåte "Avtale tidspunkt og leveringssted", og skrive i kommentarfeltet hvor du ønsker at varene leveres.
Hvordan blir isen levert?
Isen leveres med våre Fråst-biler, som kjører rundt i hele Norge. Den er alltid dypfrosset ved -18 grader, hele veien.
Fråst-bilen kom ikke med bestillingen min?
Hvis vi ikke er der i tide, er vi på vei! I travle perioder kan Fråst-bilen bli litt forsinket i forhold til leveringstiden som er oppgitt på bestillingen din. Du blir kontaktet av oss hvis bestillingen din er vesentlig forsinket.
Og husk! Du er alltid hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice.
Angrerett ved kjøp av is og mat (matvarer)
I følge norsk forbrukerlovgivning er det ikke angrerett på kjøp av mat og andre varer til husholdningsforbruk. Men om du ikke er fornøyd med kjøpet fra Fråst, eller om produktet har blitt skadet under levering, tar du bare kontakt med vår kundeservice. Da finner vi en løsning på problemet sammen.
Ønsker å kansellere bestillingen din? Da må du kontakte kundeservice så snart som mulig. Du kan lese mer om dine muligheter for angrerett på Forbrukerrådets nettsider.
Hva gjør jeg hvis jeg ikke er fornøyd med produktene jeg har fått?
Hos Fråst har vi fortløpende kvalitetskontroll på alle våre produkter. Om du skulle oppleve noen feil eller mangler, kan du ta med deg produktet til en av Fråst-bilene våre. Eller du kan sende oss en mail på [email protected]. så vil vi behandle reklamasjonen så raskt som mulig. Hvis du har noen spørsmål, ta gjerne kontakt med vår kundeservice.
Hva med "Norge Rundt"-melodien, og alt det andre som jeg er vant til?
Slapp helt av! Vi spiller fortsatt "Norge Rundt"-melodien når vi kommer til deg, og det skal vi fortsette med. Bilene er de samme, og vi er de samme. Isen du liker har vi også med. Den eneste forskjellen er at vi også har massevis av deilige matretter, desserter og snacks i bilene våre. Altså, enda flere gode grunner til å komme løpende når Fråst-bilen er i nærheten!